وزیر علوم : فضای دانشگاه‌ها باید امن و آرام باشد

1393/9/16 ۰۸:۰۷

وزیر علوم : فضای دانشگاه‌ها باید امن و آرام باشد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه باید در دانشگاه‌ها آرامش و نشاط علمی وجود داشته باشد گفت:‌باید امنیت در فضای دانشگاه احساس شود، اما فضای دانشگاه‌ها نباید امنیتی باشد.

 

 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه باید در دانشگاه‌ها آرامش و نشاط علمی وجود داشته باشد گفت:‌باید امنیت در فضای دانشگاه احساس شود، اما فضای دانشگاه‌ها نباید امنیتی باشد.

دکتر محمد فرهادی که به مناسبت ۱۶ آذر در ایسنا و در جمع مدیران این رسانه سخن می گفت، با تاکید بر اینکه دانشجویان باید از مسائل مختلف کشور، منطقه و بین‌الملل آگاهی داشته باشند، افزود: باید بین دانشجویان در زمینه‌های مختلف تبادل آرا و عقاید صورت بگیرد که کرسی‌آزاداندیشی یکی از بهترین برنامه‌ها برای این مهم است.

وی با بیان اینکه دانشجو باید سیاسی باشد اما سیاست زده و سیاست گریز نباشد، تاکید کرد:‌فضای دانشگاه‌ها باید امن و آرام باشد، آنچه که مسلم است این است که باید از دانشگاه‌ها در برابر جریانات خاص سیاسی مراقبت کرد و اجازه نداد از این رهگذر سوء استفاده‌ای شود و جریانات سیاسی خاصی رشد کنند و جریانات دانشجویی را به دنبال خود بکشند.

دکتر فرهادی با اشاره به لزوم توجه به تربیت دانشجوی کارآفرین و توسعه دانشگاه‌های نسل سوم، ادامه داد: منظوراز دانشگاه‌های نسل سوم دانشگاه‌های کارآفرین است. اقتصاد ما نیز باید اقتصاد دانش‌بنیان باشد تا مشکلات کشور را برطرف کند. بازبینی رشته‌های آموزشی، ایجاد رشته‌های جدید، کاربردی کردن آموزه‌ها و تبدیل کارآموزی به کارورزی باید جزو اولویت‌های وزارت علوم قرار گیرد.

وی ادامه داد: دانشجویان باید بعد از فارغ‌التحصیل شدن باری را از روی دوش نظام بردارند و منتظر فراخوان استخدام نباشند. باید از دانشجویان حمایت شود و زیرساخت‌های لازم فراهم شود و تسهیلات در اختیار دانشجویان قرار بگیرد تا دانشجویان قادر باشند با کمک همکاران خود برای تاسیس شرکت‌های دانش بنیان اقدام کنند که البته جهاددانشگاهی این اقدام را با تاسیس دانشگاه علم و فرهنگ امکانپذیر کرده است.

وزیر علوم در پایان با اشاره به مسائل رفاهی و معیشتی دانشجویان و اعضای هیات علمی و دیگر دانشگاهیان، افزود: در این زمینه کارهای بسیاری باید انجام شود و این قشر از جامعه باید به جایگاه واقعی خودشان برسند.

دکتر طیبی رئیس جهاددانشگاهی نیز گفت: پیشرفت حاصل توسعه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و فناورانه است. توسعه فرهنگی و اجتماعی باید در دبستان و دبیرستان‌ها اتفاق بیفتد اما توسعه سیاسی و فناورانه در فضای دانشگاه رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: امیدواریم در دوران دکتر فرهادی توسعه سیاسی و فناوری اتفاق بیفتد. ما نیاز به وفاق ملی داریم که این وفاق باید حاصل توسعه سیاسی باشد.

روزنامه اطلاعات

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: