قبر قیصر همچنان در بلاتکلیفی

1393/7/30 ۱۴:۱۹

قبر قیصر همچنان در بلاتکلیفی

سرنوشت مقبره قیصر امین‌پور شاعر نام‌آشنا با گذشت نزدیک به هفت سال از درگذشت او همچنان بلاتکلیف است. مقبره قیصر امین‌پور سال 89 ساخته و رونمایی شد. سنگ قبر این شاعر دایره‌ای شکل است، مقبره گنبدی آبی دارد که مانند صدف، قبر را چون مرواریدی در میان گرفته است. ساخت این مقبره با حاشیه‌ها و انتقادات بسیاری مواجه شد، یکی از این انتقادها به دایره‌ای شکل بودن قبر بود. برخی گفته بودند که قبر هیچ شاعر، ادیب یا بزرگ مسلمانی به شکل دایره نیست.

 


 

سرنوشت مقبره قیصر امین‌پور شاعر نام‌آشنا با گذشت نزدیک به هفت سال از درگذشت او همچنان بلاتکلیف است.

مقبره قیصر امین‌پور سال 89 ساخته و رونمایی شد. سنگ قبر این شاعر دایره‌ای شکل است، مقبره گنبدی آبی دارد که مانند صدف، قبر را چون مرواریدی در میان گرفته است. ساخت این مقبره با حاشیه‌ها و انتقادات بسیاری مواجه شد، یکی از این انتقادها به دایره‌ای شکل بودن قبر بود. برخی گفته بودند که قبر هیچ شاعر، ادیب یا بزرگ مسلمانی به شکل دایره نیست. با تاثیر از این حرف‌ها مسئولان اداره کل ارشاد خوزستان گفته بودند که شکل قبر تغییر می‌کند و قبری مستطیلی شبیه قبر حافظ جایگزین قبر دایره‌ای می‌شود.

اما به تازگی محمد جوروند - مسئول امور عمرانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان - در گفت‌وگو با خبرنگار ادبیات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به احتمال دایره‌ای شکل ماندن قبر قیصر گفت: برای تغییر سنگ قبر قیصر امین‌پور اختلاف نظر ایجاد شده است، در طراحی اولیه قبر فلسفه‌ای وجود داشته که قبر مانند مرواریدی در صدف باشد و ممکن است با مستطیلی کردن قبر این طراحی دچار اشکال بشود. اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم.

او درپاسخ به این پرسش که آیا مقبره همانطور که قبلا وعده داده شده، 8 آبان همزمان با سالروز درگذشت قیصر رونمایی می‌شود یا نه، هم گفت: چیزی از این پروژه باقی نمانده، تنها کف‌سازی باقی مانده که این کار هم شروع شده و قرار است بخشی از کف مجموعه با آجرهای سنتی و بخشی هم با سنگ پوشیده شود. اما سایر بخش‌ها کامل شده است.

جوروند همچنین تاکید کرد: اگر بنا بر تغییر سنگ قبر هم باشد تا سالگرد این اتفاق نمی‌افتد اما این مجموعه در سالروز درگذشت قیصر امین‌پور که هر ساله همزمان با آن شعرخوانی با حضور شاعران برجسته برگزار می‌شود، رونمایی می‌شود.

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: