مرکز مطالعات اسلامی دانشگاه فلوریدا افتتاح می شود

1393/6/10 ۱۰:۲۹

مرکز مطالعات اسلامی دانشگاه فلوریدا افتتاح می شود

با توجه به ضرورت درک اسلام معاصر، دانشگاه فلوریدا تصمیم گرفته است در پاسخ به چنین نیازی یک مرکز مطالعات اسلامی تأسیس کند. ترجی استبو استادیار مرکز مطالعات آفریقایی و دپارتمان دین گفت: تأسیس مرکز مطالعات اسلامی اخیرا توسط دانشگاه فلوریدا به تصویب رسیده است. اوستبو با ابراز مسرت از تأسیس این مرکز گفت: برنامه های مطالعات اسلامی در جنوب شرقی آمریکا بسیار معدود هستند و در فلوریدا هیچ برنامه ای از این دست تاکنون وجود ندارد.

 

با توجه به ضرورت درک اسلام معاصر، دانشگاه فلوریدا تصمیم گرفته است در پاسخ به چنین نیازی یک مرکز مطالعات اسلامی تأسیس کند.

ترجی استبو استادیار مرکز مطالعات آفریقایی و دپارتمان دین گفت: تأسیس مرکز مطالعات اسلامی اخیرا توسط دانشگاه فلوریدا به تصویب رسیده است.

اوستبو با ابراز مسرت از تأسیس این مرکز گفت: برنامه های مطالعات اسلامی در جنوب شرقی آمریکا بسیار معدود هستند و در فلوریدا هیچ برنامه ای از این دست تاکنون وجود ندارد.

این مرکز با همکاری اساتید دپارتمانهای دین، علوم سیاسی، تاریخ، انسان شناسی، زبان و ادبیات، فرهنگ و همچنین مرکز مطالعات آفریقایی اداره خواهد شد.

افتتاح رسمی مرکز مطالعات اسلامی دانشگاه فلوریدا طی روزهای 18 تا 19 سپتامبر با برگزاری یک همایش همراه خواهد بود. این همایش با محوریت " اسلام جهانی و تلاش برای کسب جایگاه" برگزار می شود و جان اسپوزیتو استاد دین دانشگاه جورج تاون در آن به سخنرانی خواهد پرداخت.

میرجام کونکلر ازدانشگاه پرینستون، عثمان کوبو از دانشگاه اوهایو و بادردین عرفی از دانشگاه فلوریدا نیز در این همایش سخنرانی خواهند کرد.

اوستبو گفت: درحالی که اسلام با داشتن 1.6 میلیارد مسلمان دومین دین بزرگ دنیاست که از سرعت رشد قابل توجهی برخوردار بوده، تأسیس این مرکز در دانشگاه فلوریدا بسیار ضروری به نظر می رسید. انتظار می رود این مرکز روی تحقیقاتی تمرکز کند که اسلام را در یک بافت جهانی بررسی می کند و موضوعات درسی متنوعی را برای دانشجویان خود فراهم کند.

وی افزود: در حال حاضر ضرورت درک تنوع غنی و دینامیک پیچیده اسلام معاصر به شکلی بسیار مبرم احساس می شود.

خبرگزاری مهر

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: