حفظ خط و هنر خوشنویسی پاسداری از هویت ایرانی و اسلامی است

1393/6/8 ۱۱:۳۰

حفظ خط و هنر خوشنویسی پاسداری از هویت ایرانی و اسلامی است

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حفظ و اعتلای خط و هنر خوشنویسی پاسداری از هویت ایرانی و اسلامی است. سید عباس صالحی پنجشنبه شب در حاشیه گشایش سومین نمایشگاه دوسالانه خوشنویسی ایران در قزوین در جمع خبرنگاران از خط به عنوان یکی از اجزای مهم هویت و تمدن هر ملت یاد کرد. وی افزود: حفظ هنر خوشنویسی و حمایت از هنرمندان این بخش از سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

 

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حفظ و اعتلای خط و هنر خوشنویسی پاسداری از هویت ایرانی و اسلامی است.

سید عباس صالحی پنجشنبه شب در حاشیه گشایش سومین نمایشگاه دوسالانه خوشنویسی ایران در قزوین در جمع خبرنگاران از خط به عنوان یکی از اجزای مهم هویت و تمدن هر ملت یاد کرد.

وی افزود: حفظ هنر خوشنویسی و حمایت از هنرمندان این بخش از سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برپایی سومین نمایشگاه دوسالانه خوشنویسی ایران در قزوین، بیان کرد: آثار زیبا و کیفی از هنرمندان برجسته هنر خط و خوشنویسی کشور در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته شده است.

وی اظهار کرد: شهر زیبا و تاریخی قزوین با چندین نماد و ویژگی شناخته می شود که یکی از آنها خط و خوشنویسی است و این هنر تاریخ باشکوهی دارد که نه تنها در ایران بلکه در جهان اسلام مطرح است.

صالحی از قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی ایران یاد کرد و گفت: وضعیت خط و هنر خوشنویسی در این شهر به لحاظ تاریخی و در وضعیت فعلی این ادعا را به اثبات می رساند.

وی با اشاره به سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص ممیزی کتاب، افزود: ممیزی کتاب با ضوابط تعیین شده از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی دنبال و پیگیری می شود.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: تلاش می شود تا در ممیزی کتاب نظارت ها از حالت سلیقه ای به قانونی تغییر پیدا کند و علاوه بر حفظ حقوق فردی مولفان و ناشران، حقوق اجتماعی نیز در نظر گرفته شود.

در سومین نمایشگاه دوسالانه خوشنویسی ایران، آثار 400 هنرمند خطاط و خوشنویس از سراسر کشور تا 26 شهریور ماه جاری در سرای تاریخی سعدالسلطنه برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شده است.

خبرگزاری ایرنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: