سلطانی فر: ایران جزء سه قطب صنایع دستی در دنیا است

1393/5/1 ۱۱:۵۴

سلطانی فر: ایران جزء سه قطب صنایع دستی در دنیا است

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ایران جزء سه قطب صنایع دستی در دنیا به شمار می رود و اکنون از 460 رشته صنایع دستی در دنیا 360 رشته در کشورما فعال است.

 

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ایران جزء سه قطب صنایع دستی در دنیا به شمار می رود و اکنون از 460 رشته صنایع دستی در دنیا 360 رشته در کشورما فعال است.

در زمان حاضر غیر از ایران کشورهای چین و هند از قطب های صنایع دستی در جهان محسوب می شوند.

به گزارش روز چهارشنبه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مسعود سلطانی فر در حاشیه بازدید از شیرخوارگاه شبیر و مجتمع توانبخشی کوروس افزود:با توجه به توانمندی و موقعیت هنرمندان و استادکاران هنرهای سنتی و صنایع دستی و امکان ارائه آموزش با اتکا به فن آوری بومی و داخلی در این زمینه می توانیم با سرمایه اندک در بخش صنایع دستی اشتغال ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه محصولی که از این طریق تولید می شود دارای ارزش افزوده بالا است و در بازارهای جهانی برای کشور ارز آوری دارد افزود: می توانیم با استفاده از این ظرفیت در بسیاری از مراکز که مددجویان حضور دارند و با مشکلات و محدودیتهایی مواجه هستند و با ارائه آموزش های مختلف این افراد را به عنصری مولد، فعال و خودکفا در جامعه تبدیل کنیم.

سلطانی فر با بیان اینکه در صورت توانمند سازی مددجویان در رشته های مختلف صنایع دستی این افراد می توانند با سرمایه اندک زندگی خوبی داشته باشند گفت: امکان آموزش و فعالیت در هر مرکز با توجه به گروه سنی افراد مددجو و همچنین استاد کاران هنرهای سنتی و صنایع دستی در حدود 60 رشته اعم از تولیدات پارچه، منبت، معرق، مینا کاری و ... وجود دارد.

وی از جمله مشکلات موجود در بخش صنایع دستی کشور را موضوع بازاریابی و بازرگانی عنوان کرد و گفت: در نظر داریم با راه اندازی بازارچه های دائمی و موقت صنایع دستی در استان ها و شهرهای مختلف و واگذاری رایگان آن به بهزیستی زمینه را برای فروش تولیدات مددجویان فراهم و از آنها حمایت کنیم.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه کودکان شیرخوارگاه و تحت پوشش بهزیستی فرزندان ما هستند نه بهزیستی تاکید کرد: همه ما نسبت به آینده و سرنوشت این عزیزان مکلف و موظف هستیم و تمام توان خود را به کار می گیریم تا با توانمند سازی آنها بویژه در بخش صنایع دستی بتوانیم اشتغال، زندگی و آینده آنها را بسازیم.

وی در ادامه بر ضرورت اختصاص همه توان و امکانات مسئولان و دولت برای ساختن آینده این کودکان تاکید کرد و افزود:همانطور که در فرایند توسعه کشور باید زمینه و شرایط رفاه و معیشت همه اقشار را فراهم کنیم باید برای این قشر بویژه کودکان زیر 10 سال تحت پوشش بهزیستی اقدام کنیم چرا که آنها قربانی ناهنجاری هایی شدند و همه ما باید نسبت به آینده آنها حساس بوده و کمک کنیم.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری در ادامه از بخش های مختلف مجتمع توانبخشی کوروس و کارگاه های هنرهای سنتی و صنایع دستی مددجویان در این مجتمع و مراحل مختلف کار آنها بازدید کرد.

خبرگزاری ایرنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: