دیلی میل: ایران مقصد جذاب در فهرست گردشگری انگلیس با رشد 400 درصدی

1393/5/1 ۰۹:۴۱

دیلی میل: ایران مقصد جذاب در فهرست گردشگری انگلیس با رشد 400 درصدی

نشریه انگلیسی دیلی میل با اعلام اینکه بازار گردشگری ایران در انگلیس با استقبال 400 درصدی روبرو شده است، نوشت: ایران هم اکنون شاهد علاقه روزافزون گردشگران بریتانیایی است

 

نشریه انگلیسی دیلی میل با اعلام اینکه بازار گردشگری ایران در انگلیس با استقبال 400 درصدی روبرو شده است، نوشت: ایران هم اکنون شاهد علاقه روزافزون گردشگران بریتانیایی است

به گزارش دیلی میل، «مایکل پولمن» مدیر بازاریابی موسسه Wild Frontiers واقع در جنوب لندن، که اخیرا از سفر ایران به انگلستان بازگشته این سفر را با واژه «شگفت انگیز» توصیف می کند و می افزاید: ایران واقعا سرزمینی جالب با تاریخی کهن و آثار شگفت انگیز معماری و مساجد تاریخی بود.

وی افزود: اما چیزی که بیش از هرچیز سبب شگفتی من شد، مردم ایران بود که به گرمی و دوستانه در هرجا که رفتیم ما را احاطه کرده و علاقه مند به گفت وگو با ما بودند.

او یادآور شد هیچ گونه حضور محسوس یا نظارت آشکاری از سوی پلیس مشاهده نکردیم.

«دیلی میل» با اشاره به رشد 400 درصدی در بازار گردشگری ایران در میان مسافران بریتانیایی نوشته است: ایران هم اکنون شاهد علاقه روزافزون گردشگران بریتانیایی است که حتی قوانین ایران در زمینه الزام به پوشش زنان و ممنوعیت مصرف الکل آنها را از سفر به این کشور دلسرد نمی کند. در شرایطی که تا دو سال پیش ایران تنها به مقصدی برای گردشگران ماجراجو مبدل شده بود، اما اکنون «بالبای» مدیرعامل شرکت گردشگری (مرزهای وحشی)»

Wild Frontiers «دربریتانیا که 10 سال است درزمینه سازماندهی تورهای گردشگری به ایران فعالیت دارد، پیش بینی می کند که در سال جاری بیش از 150 توریست به ایران بفرستد.

درحالی که در سال 2013 این مسافران از 12-10 مسافرو اندکی سفر توسط زوج ها که به طور پراکنده به ایران سفر می کردند، تجاوز نمی کرد. درسال 2012 نیز فروش وجذب مسافر به ایران به کلی ناممکن شده بود.

او می گوید: با روی کارآمدن رئیس جمهوری جدید درایران وایجاد روابط خارجی ملایم تر، مردم بیشتری نسبت به سفر به ایران احساس امنیت می کنند. به گفته او تعداد متقاضیان همچنان رو به افزایش است و تاکنون برای سال جاری 150 نفر ثبت نام کرده اند.

این موسسه عمدتا درکار اعزام تورهای گردشگری به ایران است که بابت هر نفر 2.795 پوند تمام می شود.

او یادآور شده که با توجه به اینکه درحال حاضر هیچ پرواز مستقیمی میان ایران و انگلستان وجود ندارد، مسافران ناگزیرند در استانبول یا دبی توقف کرده و پرواز خود را به سوی ایران تغییر دهند.

به گزارش روز سه شنبه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گزارش دیلی میل درادامه می افزاید: شرکت گردشگری Wild Frontiers در بروشورهای خود درباره ایران این کشور را با این عبارت معرفی کرده است: ایران، کشوری جذاب که بیش از هر کشوری درجهان، درباره اش دچار سوءتفاهم شده ایم. ایران کشوری است که تصور شما درباره آن انباشته از پیش فرض های کلیشه ای وعمدتا غلط و اشتباه است.

خبرگزاری ایرنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: