دیدار هیأت بلند پایه ایتالیا از مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی

1396/2/18 ۱۳:۳۶

دیدار هیأت بلند پایه ایتالیا از مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی

دبا: در دومین دور از گفت و گوهای فرهنگی بین ایران و اروپا – ایتالیا، مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی ،روز پنج شنبه چهاردهم اردیبهشت، میزبان هیأت ایتالیایی بود.

 

دبا: در دومین دور از گفت و گوهای فرهنگی بین ایران و اروپا – ایتالیا، مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی ،روز پنج شنبه چهاردهم اردیبهشت، میزبان هیأت ایتالیایی بود.

به گزارش روابط عمومی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی، در این دیدار دكتر وینچنتزو آمندولا- معاون وزير خارجه ايتاليا، مائورو کنچاتوری- سفير ايتاليا در ايران، پرفسور "کارلو جی. چرتی- رایزن فرهنگی سفارت ایتالیا در تهران ، استاد مطالعات ایرانی دانشگاه رم ، پروفسور"کلائودیو لویاکونو- اسلام شناس و كارشناس جهان عرب، پروفسور آدریانو والریو رسّی – ايران‌شناس و رئيس "ایزمئو": موسسه ی ایتالیایی خاور میانه و دور، پروفسور "فابیو گراسّی – استاد تاريخ مدرن دانشگاه رم و کاظم موسوی بجنوردی – رئیس مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی، دکتر سید جواد طباطبایی، دکتر محمود جعفری دهقی و ددکتر کیانوش کیانی هفت لنگ حضور داشتند.

در ابتدا دکتر کیانی هفت لنگ دربارۀ مرکز، چگونگی پیدایش و مؤسس آن، کتابخانۀ مرکز و کتابخانه های اهدائی به این مرکز، توضیحاتی را در اختیار میهمانان قرار داد و سپس از قسمت های مختلف کتابخانه دیدن به عمل آمد.

در این نشست کاظم موسوی بجنوردی گفت: ما همیشه کشور ایتالیا را دوست خود می دانیم به همین دلیل از دیدن شما  خوشحالیم. به ویژه اینکه در ایتالیا سنت ایران شناسی وجود دارد و در این زمینه ایتالیا دانشمندان برجسته ای دارد. ما با رایزن فرهنگی شما در ایران، دکتر چرتی، همکاری نزدیک داریم و در پروژه ای مشترک، مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی، دکتر جعفری دهقی و پروفسور چرتی برای انتشار یک کتاب سه جلدی دربارۀ منابع تاریخ باستان ایران همکاری می کنیم.امیدوارم این دیدار تأثیر خوبی روی میهمانان ما داشته باشد.

دكتر وینچنتزو آمندولا- معاون وزير خارجه ايتاليا ضمن تشکر از آقای بجنوردی گفت: از میهمان نوازی شما تشکر می کنم و از حسن نظرتان دربارۀ کشور متبوع ما سپاسگزارم. همچنین تشکر می کنم  از پروفسور چرتی که در واقع مانند پل ارتباطی بین ایران و ایتالیا عمل می کند. من با آقای سفیر هم عقیده هستم و فکر نمی کنم که پروفسور چرتی از اینجا خیلی دور شود. و ایشان در واقع سفیر فرهنگی ما محسوب می شوند.

وی در ادامه افزود : هدف غائی ما از دید وزارت امور خارجۀ ایتالیا همانا توسعه و تقویت هر چه بیشتر روابط فرهنگی میان دو کشور است، نیز حمایت از گفت و گوهای میان فرهنگی که دورۀ بعدی آن باید در ایتالیا باشد. همچنین حمایت از رویدادهای مهم فرهنگی از جمله نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که رئیس جمهور ایتالیا برای آن پیام رسمی صادر کرد و ایتالیا در این دوره به عنوان میهمان ویژه حضور پیدا کرده است.

معاون وزير خارجه ايتاليا در پایان اضافه کرد: جناب دکتر کیانی محبت کردند و بخشهایی از دائرةالمعارف را به ما نشان دادند اما تازه کار ما شروع می شود چون قرار است بخشی از کتابخانۀ مرکز به ایتالیا اختصاص پیدا کند.

 

 

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: