مقاله‌های همایش دوسالانه حفاظت و مرمت اشیای تاریخی کتاب می‌شود

1395/12/8 ۱۰:۱۷

 مقاله‌های همایش دوسالانه حفاظت و مرمت اشیای تاریخی کتاب می‌شود

102 مقاله به دبیرخانه دوازدهمین همایش دوسالانه حفاظت و مرمت اشیای تاریخی–فرهنگی و تزئینات وابسته به معماری ارائه شده که قرار است در قالب کتاب به چاپ برسد.


 
102 مقاله به دبیرخانه دوازدهمین همایش دوسالانه حفاظت و مرمت اشیای تاریخی–فرهنگی و تزئینات وابسته به معماری ارائه شده که قرار است در قالب کتاب به چاپ برسد.
مقاله‌های همایش دوسالانه حفاظت و مرمت اشیای تاریخی کتاب می‌شود
 
دوازدهمین همایش دوسالانه حفاظت و مرمت اشیای فرهنگی-تاریخی و تزئینات وابسته به معماری با ارایه مقالات علمی در قالب 4 نشست و 20 ارایه به همت پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار فرهنگی-تاریخی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در موزه ملی ایران برگزار شد.

102 مقاله به دبیرخانه دوازدهمین همایش دوسالانه حفاظت و مرمت اشیای تاریخی-فرهنگی و تزئینات وابسته به معماری ارائه شده که کیفیت بالای مقالات ارایه شده کم سابقه است.

شهرزاد امین شیرازی با اشاره به سابقه برگزاری نخستین همایش حفاظت و مرمت اشیای تاریخی-فرهنگی و تزئینات وابسته به معماری در اسفندماه سال 1375 از این همایش به عنوان همایش مادر در حوزه حفاظت و مرمت یاد کرد.

وی دوازدهمین همایش را از جهاتی با همایش‌های پیشین متفاوت دانست و تصریح کرد: در این همایش برای نخستین‌بار از توان بخش خصوصی در برگزاری امور اجرایی بهره گرفته‌ایم که امید است موجب ارتقای استانداردهای برگزاری همایش شده و رضایت شرکت کنندگان را فراهم سازد.

دبیر علمی دوازدهمین همایش دوسالانه حفاظت و مرمت اشیای تاریخی-فرهنگی و تزئینات وابسته به معماری گفت: در این همایش و پس از تجربه‌های همایش یازدهم، اصل مقالات پیش از برگزاری همایش از صاحبان مقالات درخواست شد که با استقبال خوبی مواجه و 102 مقاله دریافت شد.

وی کیفیت بالای مقالات ارایه شده در این همایش را کم سابقه  دانست و افزود: بیشترین تکیه بر روی ارایه مقالات در بخش پوستر گذاشته شده تا از این طریق علاوه بر اشاعه فرهنگ برابری ارزش‌های سخنرانی و ارایه مقاله به‌صورت پوستر مقالات بیشتری در همایش مطرح شده و باب گفتگو در زمینه های مختلف باز شود.

به گفته امین شیرازی، امکان چاپ برخی از مقالات ارایه شده به همایش در مجلات پژوهشی فارسی و انگلیسی پژوهشکده حفاظت و مرمت فراهم شده است.

 

تداوم برگزاری همایش‌های حفاظت و مرمت

کامران احمدی، رییس پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی نیز گفت: ارزش یک همایش تخصصی مانند حفاظت و مرمت علاوه بر جنبه علمی و بسط دانش بر تداوم آن نیز استوار است.

وی افزود: اکنون که حدود 20 سال از زمان شروع نخستین همایش گذشته است، سپاس و قدردانی ما در درجه اول معطوف به پایه گذار این همایش دکتر رسول وطن‌دوست و در درجه بعد قدردانی از عزیزانی که در طی این مدت طولانی وفادارانه در برگزاری هر چه موفق‌تر این واقعه علمی کوشیده‌اند و به حق این همایش را از آن خود دانسته‌اند.

وی اظهار کرد: در این دوازده دوره دبیران و اعضای کمیته‌های علمی و اجرایی و داوری موفق شده‌اند این همایش را به یکی از بهترین همایش‌های ادواری در نوع خود بدل کنند.

احمدی گفت: شرکت‌کنندگان، سخنرانان و صاحبان مقالات از دانشگاه‌های مختلف از علوم پایه، مهندسی و به‌خصوص رشته‌های مرتبط با حفاظت و مرمت موزه‌ها و مراکز استانی سطح علمی بسیار بالایی را در اختیار این همایش‌ها قرار داده‌اند.

پیام تصویری دکتر وطن‌دوست، بنیانگذار همایش دوسالانه حفاظت و مرمت اشیا ی فرهنگی-تاریخی و تزئینات وابسته به معماری و رییس پیشین پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار فرهنگی-تاریخی به سمع و نظر شرکت کنندگان رسید.

 

منبع: ایبنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: