اطلاعیۀ پیش ‌فروش چاپ جديد مجموعه ١٢ جلدى «شاهنامه خالقى مطلق»

1395/11/16 ۱۲:۱۵

اطلاعیۀ پیش ‌فروش چاپ جديد مجموعه ١٢ جلدى «شاهنامه خالقى مطلق»

دبا: پیش ‌فروش چاپ جديد و نفيس مجموعه ١٢جلدى «شاهنامه خالقى مطلق»؛ معتبرترين تصحيح انتقادى شاهنامه فردوسى (چاپ ششم شاهنامه در ٨ جلد، چاپ چهارم يادداشت هاى شاهنامه در ٣ جلد و چاپ دوم بيت ياب شاهنامه در ١ جلد)

 

دبا: پیش ‌فروش چاپ جديد و نفيس مجموعه ١٢جلدى «شاهنامه خالقى مطلق»؛ معتبرترين تصحيح انتقادى شاهنامه فردوسى

(چاپ ششم شاهنامه در ٨ جلد، چاپ چهارم يادداشت هاى شاهنامه در ٣ جلد و چاپ دوم بيت ياب شاهنامه در ١ جلد)

به اطلاع علاقمندان به خرید چاپ جدید شاهنامه خالقى مطلق می ‌رساند که دورۀ ١٢ جلدی این اثر به ارزش يك میلیون و پانصد هزار تومان و با محاسبۀ ٢٠٪‏ تخفیف، يك میلیون و دويست هزار تومان عرضه می ‌شود.از آنجا که این مجموعه در تیراژی محدود به چاپ می ‌رسد علاقمندان به خرید آن می ‌توانند بهای اثر یاد شده را به حساب شبای بانک سامان:

IR 830560087404026112611001 یا شمارۀ حساب:1-26112611-40-874 به نام مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی واریز و فیش پرداختی را به شماره نمابر 22297663 ارسال فرمایند.آقای سیدصادق سیدمحمودی به شمارۀ تلفن 22297626 داخلی 287 بین ساعات ٨ صبح تا ١٢ پاسخگوی سؤالات احتمالی شما خواهد بود.توجه می ‌دهد دورۀ کامل اين اثر در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران(اردیبهشت ‌ماه ١٣٩٦) تحویل خواهد شد

 

*******

 دربارۀ دكتر جلال خالقى مطلق

جلال خالقی مطلق، ادیب، پژوهشگر و شاهنامه‌شناس ایرانی است. تولد او در ۲۰ شهریور ۱۳۱۶ در تهران بود. تحصیلات دبیرستانی را در تهران انجام داد. دوره‌های تحصیلات دانشگاهی را در آلمان گذراند و در سال ۱۳۴۹ (۱۹۷۰) از دانشگاه کلن در رشته‌های شرق‌شناسی، مردم‌شناسی و تاریخ قدیم درجهٔ دکتری گرفت. از سال ۱۳۵۰ (۱۹۷۱) در بخش مطالعات ایرانی در دانشگاه هامبورگ مشغول به تدریس زبان و ادبیات فارسی و فرهنگ ایران بوده‌است.

دکتر جلال خالقی مطلق از آغاز دههٔ ۱۳۵۰ ضمن اقامت و تدریس در کشور آلمان، پژوهش‌های گسترده‌ای در زمینهٔ ادبیات حماسی ایران و شاهنامه انجام داد. مقاله‌های تحقیقی او در مجلهٔ سیمرغ (نشریهٔ بنیاد شاهنامه فردوسی)، مجلهٔ دانشکدهٔ ادبیّات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی، ایران‌نامه، ایران‌شناسی، کلک و نامهٔ ایران باستان انتشار می‌یافت. دو مجموعهٔ برگزیده از مقاله‌های او با عنوان‌های گل رنج‌های کهن (۱۳۷۲) و سخن‌های دیرینه (۱۳۸۱) در تهران به چاپ رسیده‌است.

مهم‌ترین دستاورد جلال خالقی مطلق، تصحیح شاهنامه فردوسی است در هشت دفتر که طی سال‌های ۱۳۶۶ تا ۱۳۸۶ در نیویورک زیر نظر احسان یارشاطر انتشار یافت. تصحیح شاهنامهٔ فردوسی، حاصل بیش از سی سال کار مداوم خالقی در گردآوری و بررسی کهن‌ترین دست‌نویس‌های شاهنامه و مقابلهٔ آنها با پیروی از روش‌های جدید تصحیح متون است. جلال خالقی در کار مقابلهٔ دست‌نویس‌ها از همکاری محمود امیدسالار و ابوالفضل خطیبی در دفترهای ششم و هفتم بهره گرفت. دورهٔ شاهنامهٔ خالقی در سال ۱۳۸۷ توسط مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی در تهران تجدید چاپ شد. او هم اکنون به عنوان عضو هیئت علمی کنگره بین‌المللی هزاره شاهنامه فردوسی برگزیده شده‌است.وی عضو شوراى عالى علمى و رئيس كانون فردوسى مركز دائرة المعارف بزرگ اسلامى و عضو هیئت امنای بنیاد فردوسی است.

 

مختصری از فعالیت‌های علمی جلال خالقی مطلق:

تصحیح علمی ـ انتقادی شاهنامه در هشت دفتر.

یادداشت‌های شاهنامه (تا امروز سه بخش از این مجموعه مفصل چاپ شده و مجلدات دیگر نیز در دست چاپ است).

دو گزیده مقالات به نام «گل رنج‌های کهن» و «سخن‌های دیرینه».

ترجمهٔ کتاب اساس اشتقاق فارسی اثر «پاول هرن».

تألیف بیش از صد مقاله و نقد تخصصی دربارهٔ تاریخ، فرهنگ و ادبیات ایران، به‌ویژه در حوزهٔ شاهنامه‌شناسی و ادب حماسی.

تألیف ده‌ها مدخل تخصصی در دانشنامه‌هایی چون ایرانیکا و دایرةالمعارف بزرگ اسلامى.

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: