نمایش اسناد ۵۱۵ سال روابط ایران و روسیه

1395/11/5 ۱۰:۰۹

نمایش اسناد ۵۱۵ سال روابط ایران و روسیه

همایش و نمایشگاه اسناد ۵۱۵ سال روابط ایران و روسیه برگزار می‌شود. به مناسبت گذشت بیش از پانصد و پانزده سال از روابط میان دو کشور همسایه ایران و روسیه، همایش و نمایشگاه اسناد مشترک تاریخی ایران و روسیه روز دوشنبه ١١ بهمن ماه سال جاری با حضور مقامات و شخصیت‌های برجسته سیاسی، فرهنگی و علمی دو کشور در مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار می‌شود.

 

همایش و نمایشگاه اسناد ۵۱۵ سال روابط ایران و روسیه برگزار می‌شود.

به مناسبت گذشت بیش از پانصد و پانزده سال از روابط میان دو کشور همسایه ایران و روسیه، همایش و نمایشگاه اسناد مشترک تاریخی ایران و روسیه روز دوشنبه ١١ بهمن ماه سال جاری با حضور مقامات و شخصیت‌های برجسته سیاسی، فرهنگی و علمی دو کشور در مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار می‌شود.

مراودات دیپلماتیک بین ایران و روسیه از زمان تشکیل دولت صفویه آغاز و با اعزام سفرا و هیات‌های مختلف سیاسی و تجاری در مدت بیش از پنج قرن تداوم یافت. مناسبات در زمینه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در طول تاریخ همواره بر سرنوشت دو کشور و منطقه اثرگزار بوده است. به همین دلیل مسئولین سیاسی و فرهنگی دو کشور بر آن شدند تا ضمن برگزاری همایش تاریخی با حضور اساتید و نخبگان علمی و فرهنگی دو کشور، منتخبی از اسناد روابط دو جانبه موجود در آرشیوهای خود را به نمایش بگذارند.

این همایش با مشارکت مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی وزارت امور خارجه ایران، آرشیو فدرال روسیه، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو و مرکز شرق‌شناسی روسیه برنامه‌ریزی شده است.

مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی وزارت امور خارجه در خیابان نیاوران، خیابان شهید آقایی واقع است و از پژوهشگران و فرهیختگان علاقه‌مند به شرکت در همایش و بازدید از نمایشگاه اسناد دعوت می‌شود.

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: