فراخوان دومین کنگره‌ مجازی شعر وحدت اسلامی منتشر شد

1395/8/4 ۱۲:۴۳

فراخوان دومین کنگره‌ مجازی شعر وحدت اسلامی منتشر شد

جامعه ایمانی مشعر برای دومین سال فراخوان دومین کنگره‌ مجازی شعر وحدت اسلامی ویژه‌ی شعر کلاسیک را منتشر کرد




جامعه ایمانی مشعر برای دومین سال فراخوان دومین کنگره‌ مجازی شعر وحدت اسلامی ویژه‌ی شعر کلاسیک را منتشر کرد.

 دبیرخانه دومین کنگره‌ مجازی شعر وحدت اسلامی اهداف برگزاری این کنگره  را گسترش اندیشه‌ی قرآنی وحدت اسلامی با بهره‌گیری از ابزار کارآمد هنر و ادبیات، جامه‌ی عمل پوشاندن به منویات امام امت و رهبر معظم انقلاب و علمای اعلام در عرصه‌ی وحدت اسلامی، زمینه‌سازی برای رشد و تعامل شاعران جوان جهان اسلام و تولید آثار فاخر در مقوله‌ی برادری دینی، جذب استعدادهای پنهان در عرصه‌ی ادبیات دینی اعلام کرده است.

موضوعات و محورهای شرکت در این کنگره هم به شرح زیر است: وحدت اسلامی و قرآن کریم، وحدت اسلامی و اندیشه‌های والای امام راحل و مقام معظم رهبری، وحدت اسلامی و اندیشه‌ی تقریب مذاهب اسلامی و بنیانگذاران آن، وحدت اسلامی و مبارزه با اندیشه‌های تکفیری و تفرقه افکن، وحدت اسلامی و وظایف مسلمانان در عرصه‌ی برادری دینی، وحدت اسلامی و پرهیز از سبّ و اهانت به مقدسات دیگر مذاهب و وحدت اسلامی و پیامدهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی تفرقه.

به هفت برگزیده اول  این کنگره دو میلیون تومان و هفت برگزیده دوم  یک میلیون تومان جایزه اهدا می شود.

ویژگی این آثار عبارتند از: آثاری که در نخستین کنگره‌ی مجازی شعر وحدت اسلامی به دبیرخانه ارسال شده‌اند چه اشعار برگزیده و چه غیر برگزیده به طور خودکار از سامانه حذف خواهند شد، ولو به صورت تغییر یافته است ضمنا تنها اشعار کلاسیک به داوری راه پیدا خواهند کرد و اشعار در قالب‌های آزاد داوری نخواهند شد. در اشعار ارسالی باید روح کلی موضوع (وحدت اسلامی) حاکم باشد و انطباق بخشی از شعر با موضوع کفایت نمی‌کند. تلمیحات قرآنی و روایی و بهره گیری از اندیشه‌های عالمان دینی که مرتبط به موضوع وحدت اسلامی باشد دارای امتیاز ویژه خواهد بود.

علاقمندان به ارسال اثر در این کنگره می توانند تا پایان سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ آثار خود را ارسال کنند.

قابل ذکر است که طبق روال کنگره‌های مجازی مهلت دریافت آثار قابل تمدید نیست همچنین به منظور بهره گیری بیشتر شاعران، به مرور گزیده‌ای از مباحث مرتبط با وحدت اسلامی در پایگاه اطلاع رسانی کنگره درج خواهد شد.

دبیرخانه‌ی علمی آمادگی این را دارد که در صورت تمایل و درخواست کاربران، اشعار ارسالی آنها را تا دو هفته قبل از پایان مهلت ارسال، به صورت مکتوب نقد و برای شاعر ارسال کند.

منبع: مهر

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: