نخستین جایزه ادبی «مکتب جنوب» در خوزستان برگزار می شود

1395/6/1 ۱۰:۲۲

نخستین جایزه ادبی «مکتب جنوب» در خوزستان برگزار می شود

نخستین جایزه ادبی «مکتب جنوب» به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و به منظور رشد و اعتلای خلاقیت ها و آفرینش های ادبی داستان نویسان ایران در خوزستان برگزار می شود.

 

 نخستین جایزه ادبی «مکتب جنوب» به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و به منظور رشد و اعتلای خلاقیت ها و آفرینش های ادبی داستان نویسان ایران در خوزستان برگزار می شود.

 اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به منظور رشد و اعتلای خلاقیت ها و آفرینش های ادبی داستان نویسان ایران و با هدف بازشناسی جایگاه ادبیات جنوب و نقش ارزنده نویسندگان آن مکتب، کمک به خلق آثاری علمی و پژوهشی، انعکاس فعالیت های ادبی و فرهنگی نویسندگان جوان و پیشکسوت حوزه داستان نویسی، نخستین جایزه ادبی «مکتب جنوب» را در خوزستان برگزار می کند.

 

جایزه ادبی «مکتب جنوب» شامل بخش هایی از جمله ادبیات داستانی، داستان کوتاه(موضوع آزاد)، بخش ویژه(داستان کوتاه با محتوای داستان جنوب، جنوب در داستان، فضاهای شهری و بومی جنوب، تاریخ و فرهنگ استان های جنوبی، باورها و خرده فرهنگ های جنوب، دفاع مقدس، نقش جنوبی ها در مدرنیسم و...) است.

 

سازمان جایزه ادبی هر سال از یک چهره داستان نویسی مکتب جنوب تجلیل می کند و دبیرخانه این جایزه از تمامی نویسندگان، ادیبان، منتقدان و پژوهشگران کشور برای شرکت در این جایزه ی ادبی و ارایه آثار پژوهشی خود، دعوت می کند.

 

در این جایزه هر نویسنده می تواند حداکثر پنج داستان کوتاه در هر بخش ارسال کند و داستان های کوتاه برگزیده در مجموعه ای با عنوان «داستان های برگزیده ی جایزه ادبی مکتب جنوب» به چاپ می رسند.

 

علاوه بر این، جایزه ادبی شامل بخش نقد و پژوهش های ادبی است و در این بخش نقدها و مقالاتی که به نقش و جایگاه داستان نویسان جنوب در پیدایش این مکتب پرداخته باشد در اولویت خواهند بود و مقالات و پژوهش های برگزیده در مجموعه ای با عنوان «مقالات و پژوهش های برگزیده ی جایزه ادبی مکتب جنوب» منتشر می شوند.

 

در سال نخست برگزاری، تنها آثار پژوهشی منتشرشده در سال های 1393، 1394 و 1395 (تا زمان دریافت آثار) مورد ارزیابی و داوری قرار خواهند گرفت و دبیرخانه جایزه ادبی در استفاده از تمام یا قسمتی از آثار رسیده، مختار است.

 

مهلت ارسال آثار تا 10 آبان 1395 است و برگزاری پایانی جایزه ادبی در 24 آذر 1395 خواهد بود و علاقه مندان می توانند آثار خود را در قالب لوح فشرده به نشانی maktab.khz@gmail.com  دبیرخانه جایزه ادبی ارسال کنند.

 

دبیرخانه جایزه ادبی «مکتب جنوب» در خوزستان، اهواز، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان. واحد امور ادبی واقع شده و علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 95- 33333094 (061) تماس بگیرند.

منبع:  شبستان

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: