كتاب«الهِدايةُ في النَّحو» منتشر شد

1395/5/30 ۱۴:۲۲

كتاب«الهِدايةُ في النَّحو» منتشر شد

كتاب«الهِدايةُ في النَّحو» تصحيح و تحقيق امير جابرى؛عضو ناپیوسته مركز دایرة المعارف بزرگ اسلامی(مركز پژوهش هاى ايرانى و اسلامى) و پژوهشگر در زمینه نسخه های خطی،توسط انتشارات مركز چاپ شد. کتاب «الهدایه» از زمان پدید آمدن آن، بمثابه یکی از متون پایه در آموزش دستور زبان عربی، همواره مورد توجه بوده است. تدریس این کتاب در سالیان اخیر، افزون بر حوزه های علمی قدیم و نظامهای آموزشی هماهنگ با آن، در برخی رشته های تحصیلی دانشگاهی نیز رونق گرفته است.

 

دبا: كتاب«الهِدايةُ في النَّحو» تصحيح و تحقيق امير جابرى؛عضو ناپیوسته مركز دایرة المعارف بزرگ اسلامی(مركز پژوهش هاى ايرانى و اسلامى) و پژوهشگر در زمینه نسخه های خطی،توسط انتشارات مركز چاپ شد.

کتاب «الهدایه» از زمان پدید آمدن آن، بمثابه یکی از متون پایه در آموزش دستور زبان عربی، همواره مورد توجه بوده است. تدریس این کتاب در سالیان اخیر، افزون بر حوزه های علمی قدیم و نظامهای آموزشی هماهنگ با آن، در برخی رشته های تحصیلی دانشگاهی نیز رونق گرفته است. همچنین باید گفت بشهادت چاپهای متأخرتر، توجه به کتاب «الهدایة» در میان مجامع علمی و دینی کشورهای همسایه نیز بیش از پیش رواج می یابد.

طبع حاضر از «الهدایه»، برای نخستین بار نسخه ای تصحیح شده و بسامان از این کتاب را در اختیار دانش اندوزان، متخصصان و دیگر علاقه مندان قرار می دهد. این چاپ بر اساس چهار نسخه از قدیمترین نسخه های خطی کتاب، و یک نسخه چاپ سنگی فراهم آمده است. متن کتاب همچنین با تعلیقاتی همراه شده است که افزون بر توضیح موارد ابهام، در مواقع مقتضی به بسط و تفصیل در موضوع و گاه نقد رویکردها و اولویتهای گزینشی نحویان می پردازد.

کتاب با گزارش کاملی از اختلاف نسخه ها، و فهرستهای متنوع از جمله فهرست واژگان و مفاهیم همراه است.

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: