حکم یک دادگاه اروپایی برای لغو تحریم علیه دانشگاه شریف

1393/4/14 ۱۰:۰۵

حکم یک دادگاه اروپایی برای لغو تحریم علیه دانشگاه شریف

یک دادگاه اتحادیه اروپا، تحریم یک دانشگاه ایرانی به دلیل شکست در جمع‌آوری شواهد کافی مبنی بر نقش ادعایی این دانشگاه در برنامه هسته‌ای ایران را لغو کرد. به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری پرس تی‌وی، بر اساس حکم صادره از سوی دادگاه عمومی لوکزامبورگ، روز پنج‌شنبه تحریم اتحادیه اروپا علیه دانشگاه شریف ایران به دلیل نبود دلایل کافی مبنی بر نقش این دانشگاه در برنامه هسته‌ای ایران لغو شد.

 

یک دادگاه اتحادیه اروپا، تحریم یک دانشگاه ایرانی به دلیل شکست در جمع‌آوری شواهد کافی مبنی بر نقش ادعایی این دانشگاه در برنامه هسته‌ای ایران را لغو کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری پرس تی‌وی، بر اساس حکم صادره از سوی دادگاه عمومی لوکزامبورگ، روز پنج‌شنبه تحریم اتحادیه اروپا علیه دانشگاه شریف ایران به دلیل نبود دلایل کافی مبنی بر نقش این دانشگاه در برنامه هسته‌ای ایران لغو شد.

این دادگاه اعلام کرده است که دادگاه عمومی تشخیص داده است که شورای اروپا نتوانسته است دلایل کافی برای اثبات ادعای خود ارایه کند. این دادگاه در ادامه آورده است که، اسناد ارایه شده از سوی دولت‌های اروپایی حاوی هیچ‌گونه اطلاعات یا دلایل اضافی علیه پرونده این دانشگاه ارایه نکرده است. البته این دادگاه به شورای اروپا دوماه مهلت داده است تا بتواند شواهد کافی برای اثبات ادعای خود پیش از لغو تحریم‌ها ارایه کند.

در سال 2012 شورای اروپا علیه دادگاه شریف ادعایی مبنی بر حمایت و فعالیت این دانشگاه در فعالیت‌های هسته‌ای ایران مطرح کرده بود.

دکتر روستا رئیس دانشگاه صنعتی شریف هم از محکوم شدن اتحادیه اروپا خبر داد و گفت: براساس پیگیری و تلاش هایی که صورت گرفت حکم محکومیت اتحادیه اروپا اخذ شد و اثبات شد که براساس اتهامات واهی اتحادیه اروپا دانشگاه صنعتی شریف را تحریم کرده بود.

وی افزود: اتحادیه اروپا دو ماه فرصت دارد که مستندات خود را به دادگاه تجدید نظر ارایه کند ولی آنها به دلیل این که اتهامات واهی به دانشگاه وارد کردند مستنداتی نیز ندارند و دستشان خالی است.

روستا آزاد افزود: بعد از دوماه که حکم قطعی شود شکایت جدیدی علیه اتحادیه اروپا به علت خساراتی که دراین مدت متوجه دانشگاه شده است ارایه خواهیم داد.

روزنامه اطلاعات

 

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: