انتشار تازه‌های کتاب «نگاه معاصر» در حوزه سیاست/

1395/5/6 ۱۱:۳۱

انتشار تازه‌های کتاب «نگاه معاصر» در حوزه سیاست/

اکبر قنبری، مدیر انتشارات «نگاه معاصر» از آماده شدن دو کتاب «اسلام و دموکراسی در خاورمیانه بعد از جنبش‌های عربی» و «درآمدی بر فلسفه سیاسی» برای چاپ خبر داد.

 از «درآمدی بر فلسفه سیاسی» تا «پرسش‌های کشنده»
 
 
 
اکبر قنبری، مدیر انتشارات «نگاه معاصر» از آماده شدن دو کتاب «اسلام و دموکراسی در خاورمیانه بعد از جنبش‌های عربی» و «درآمدی بر فلسفه سیاسی» برای چاپ خبر داد.

اکبر قنبری، مدیر انتشارات «نگاه معاصر» درباره کتاب‌های در دست انتشار خود به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: «اسلام و دموکراسی در خاورمیانه بعد از جنبش‌های عربی» تالیف جان اِسپوزیتو و  ترجمه دکتر سمیعی، «درآمدی بر حقوق اساسی» نوشته آلبرت ون‌دایسی برگردان دکتر ناصر سلطانی، «حقیقت و مدارا» اثر محمد اسفندیاری و «درآمدی بر فلسفه سیاسی» نوشته ویل کیملیکا مترجم میثم بادامچی و محمد مباشری برخی از کتاب‌های آماده چاپ این مرکز است.

وی افزود: «امکان دگربینی» تالیف تامس ناگل و ترجمه دکتر جواد حیدری، «پرسش‌های کشنده» اثر تامس ناگل با ترجمه مشترک مصطفی ملکیان و جواد حیدری، «خوانش افلاطون» مولف توماس الکساندر برگردان عباس جمالی، «روشنگر نقش پیشوایی» اثر احمد بن حامد کرمانی ترجمه و تصحیح محمدحسین ساکت سایر کتاب‌هایی است که پس از دریافت مجوز از اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آینده از سوی انتشارات نگاه معاصر منتشر می‌شود.
 
مدیر انتشارات «نگاه معاصر» اظهار کرد: کتاب‌هایی مانند «مفهوم امر سیاسی»، «فلسفه کانت» و «فلسفه و معنای زندگانی» با مقالات افزوده نیز در آینده بازچاپ خواهند شد.

قنبری در معرفی «درآمدی بر حقوق اساسی» بیان کرد: این کتاب که به مفاهیم قانون اساسی می‌پردازد، یکی از متونی است که در ایران تا کنون منتشر نشده است. به نظر می‌رسد مشروطه‌خواهان برخی اصطلاحات حقوقی را با تکیه بر این کتاب مطرح کردند؛ شاید معروف‌ترین و کامل‌ترین بیان مدون از قانون مفهوم تبیین شده به‌ وسیله «آلبرت ون دایسی (1832-1911م)» است. این اثر کلاسیک وی چنان نفوذی در ادبیات حقوقی و سیاسی دارد که منبع نخست دو اثر به نگارش درآمده در زمینه حاکمیت قانون است.

وی افزود: کتاب «درآمدی بر حقوق اساسی» بر اساس یک نسخه خطی در کتابخانه مجلس شورای اسلامی از زبان فرانسه به فارسی ترجمه شده است. امروزه حقوقدان این کتاب را یکی از منابع مهم بحث‌های حقوقی دانسته و پس از یک قرن و اندی که از تالیف آن می‌گذرد هنوز اهمیت خود را حفظ کرده است.

این ناشر با اشاره به «اسلام و دموکراسی در خاورمیانه بعد از جنبش‌های عربی» عنوان کرد: این کتاب در سال 2016 منتشر شده و پروفسور جان ال. اسپوزیتو در این پژوهش به ترکیه، پاکستان و اندونزی پرداخته است. وی متخصص مسائل ترکیه و اسلام سیاسی است و اطلاعات دست اولی در این حوزه دارد و در آثار قبلی خود نیز به ترکیه و سیاست اردوغان پرداخته است.

قنبری گفت: کتاب «حقیقت و مدارا» فصول مختلفی دارد که در یک فصل به حقیقت پرداخته و اصطلاحاتی مانند حقیقت‌طلبی، عقیده‌پرستی و تقلید نادرست را به بحث گذاشته است. همچنین درباره مدارا و اخلاق مخالفت سخن گفته و مطالعات اجتماعی و دینی را نیز مدنظر گرفته است.

منبع:  ایبنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: