آیت الله‌هاشمی رفسنجانی: هیچ کس در دانشگاه آزاد اسلامی سهم ندارد

1395/3/3 ۰۹:۵۸

آیت الله‌هاشمی رفسنجانی: هیچ کس در دانشگاه آزاد اسلامی سهم ندارد

آیت‌الله اکبر‌هاشمی رفسنجانی روز پنجشنبه در مراسم سی و چهارمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و چهارمین جشنواره فرهیختگان افزود: نیت خیر اساس کار ایجاد دانشگاه آزاد اسلامی بود و هیچ کس سهمی در آن ندارد.


 


آیت‌الله اکبر‌هاشمی رفسنجانی روز پنجشنبه در مراسم سی و چهارمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و چهارمین جشنواره فرهیختگان افزود: نیت خیر اساس کار ایجاد دانشگاه آزاد اسلامی بود و هیچ کس سهمی در آن ندارد.

به گزارش ایرنا، وی خاطرنشان کرد: می‌خواستیم دانشگاه آزاد را وقف کنیم تا کسی به آن دست درازی نکند که در حال حاضراین اقدام متوقف شده است.

رئیس هیات موسس و هیات امنا دانشگاه آزاد تصریح کرد: امکانات شعب این دانشگاه در سراسر کشور برای منافع مادی نیست بلکه کاری است که فقط به خاطر خدا و در جهت رشد کشور و خدمت به اسلام و اهل بیت‌(ع) است.

وی با بیان این که حسودان و دشمنان انقلاب همیشه در کمین هستند، افزود: دانشگاه آزاد نیاز به حراست دارد و باید همیشه مواظب بود. بیایند ببینند که کسی از این دانشگاه استفاده شخصی ندارد تا خیالشان راحت شود و مزاحمت ایجاد نکنند. اگر مشکلی در این دانشگاه ایجاد شود صدا و سیما آن را پررنگ می‌کند اما خبرهای اساسی این دانشگاه خط قرمز رسانه ملی است که امیدواریم با تغییر ریاست، این خط‌مشی نیز تغییر یابد. هاشمی رفسنجانی به مطرح‌شدن طرحی در مجلس اشاره کرد و یادآور شد: چندی پیش جبهه پایداری‌ها طرحی را در مجلس مطرح کردند که براساس آن هر چه خواستند دانشگاه آزاد انجام دهد در حالی که از اول قرار بود طبق مصوبه مجلس، هیات امنا دانشگاه آزاد را اداره کند. وی افزود: این مطلب نیز آورده شد که اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای تصویب کند از این موضوع مستثنی است ما آن مصوبه را داریم اما هنوز کارشکنی‌هایی انجام می‌شود. هاشمی رفسنجانی در ادامه به تولید علم در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: داشتن چنین دانشگاهی برای کشورهایی مانند ایران که به تولیدات پیشرفته دنیا وابسته هستند الزامی است و اکنون بعد از گذشت

33 سال از تاسیس دانشگاه آزاد به حدی دستاورد داشته‌ایم که 54 درصد فارغ‌التحصیلان کشور از این دانشگاه هستند. وی تاکید کرد: ایمان وعلم هم جامعه و هم انسان را بالا می برد، زمانی که انقلاب‌اسلامی به پیروزی رسید حدود 60 درصد مردم به کلی بی‌سواد بودند که در آن زمان نیاز واقعی به تحصیل احساس شد، سال‌های بعد از پیروی انقلاب شرایطی پیش آمد که دانشگاه‌ها تعطیل شدند گرچه با آن مخالف بودم اما کاری نمی‌شد کرد.

رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در آن زمان تمام دانشگاه‌ها به اتاق جنگ تبدیل شده بودند و شورش‌ها مشکلاتی ایجاد کرده بود که منجر به تعطیلی دانشگاه‌ها شد.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: ما فکر کردیم که نمی‌شود تمام جوانان در جنگ شهید یا اسیر شوند چون تمام دنیا با ما می‌جنگید و ما تنها بودیم، به این نتیجه رسیدیم که با کمک مردم کاری کنیم که به تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی رسیدیم، در آن زمان کار غیردولتی‌کردن ارتداد بود چون همه چیز دولتی شده بود. وی ادامه داد: معلوم بود ما را از اول نمی‌خواستند و هنوز هم که 33 سال از تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی می‌گذرد هنوز جبهه‌گیری‌ها وجود دارد و حرف‌هایی می‌زنند. وی همچنین گفت: در حال حاضر برای ما مزاحمت ایجاد می‌کنند اگر با چند نفر مخالف باشند شهری را خراب می‌کنند تا آن چند نفر زیر آوار بمانند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ما در آن زمان طرح تاسیس دانشگاه آزاد را با امام راحل در میان گذاشتیم، امام خمینی‌(ره) بسیار باهوش بودند وقتی این پیشنهاد را شنیدند با خوشحالی بسیار و صورتی بشاش گفتند که کار خوبی است، ما اظهارداشتیم پول نداریم، ایشان فرمودند من هدیه کوچکی می دهم بقیه پول را خودتان پیدا کنید و بعد از آن کم کم کار شکل گرفت و در حال حاضر به درجه بالای علمی رسیده است اما هنوز برخی از دولتی‌ها که دوستان ما نیز هستند برای دانشگاه آزاد مزاحمت ایجاد می‌کنند و مصوبه ای درست کرده‌اند تا دست این دانشگاه را کاملا ببندند. هاشمی رفسنجانی گفت: طرحی را تهیه کرده‌اند که مصوب رشته‌ها را باید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام دهد در حالی که قرار ما این بود که خودمان دانشگاه آزاد را اداره کنیم.

بنابراین گزارش، دکتر حمید میرزاده با بیان این‌که دانشگاه آزاد اسلامی با تائید امام خمینی‌(ره) و کمک معنادار ایشان تاسیس شد، اظهار کرد: آیت‌الله ‌هاشمی رفسنجانی و دکتر جاسبی طی این سی‌و چهار سال همیشه همراه دانشگاه بوده‌اند.

میرزاده با اشاره به بودجه سال جاری دانشگاه آزاد ادامه داد: دانشگاه آزاد تصمیم دارد درآمدهای اقتصادی خود را به صورتی توسعه دهد که میزان وابستگی آن به شهریه در پایان برنامه کاهش یابد و 40 درصد درآمد‌های آن غیرشهریه‌ای باشد.

وی در ادامه با بیان این‌که مهر و محبت‌ها به دانشگاه آزاد مانند قبل نیست، گفت:‌ دانشگاه آزاد با برخی از وزارتخانه‌ها مشکل دارد و از نظر این وزارتخانه‌ها مدرک دانشگاه آزاد معتبر نیست. این بی‌انصافی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: من به آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی می‌گویم که خرمشهر را آزاد کردیم، زیرا فرمانده پیروز جنگ بودیم. اکنون می‌گویم دانشگاه آزاد را شما تاسیس کردید و این باغ ثمر داده است. میرزاده در پایان این شعر را تقدیم آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی، رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی کرد:

«دستت ببوسم دست تو بوسیدنی شد گلهای دانش‌بنیان تو بوییدنی شد»

*تقدیر از پژوهشگران برتر

دکتر واشقانی فراهانی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی نیز دراین مراسم گفت: جایزه ویژه امام خمینی (ره) در جشنواره امسال، به دلیل ممیزی سختگیرانه دانشگاه آزاد اسلامی تنها در دو سطح نقره و برنز اهدا می‌شود.

محمدعلی به‌نژادی از واحد تبریز صاحب برگزیده نشان نقره جایزه امام خمینی(ره) و رامین یوسفی، از واحد مسجدسلیمان برگزیده نشان برنز جایزه امام خمینی(ره) معرفی شدند.


منبع: اطلاعات

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: