مدیرانتشارات بریل از دائرةالمعارف بزرگ اسلامی دیدن کرد

1395/2/29 ۱۳:۵۲

مدیرانتشارات بریل از دائرةالمعارف بزرگ اسلامی دیدن کرد

دکتر یود الیخ مدیر انتشارات بریل، همراه با موریتس فان دن بوخت، از ویراستاران آن شرکت که برای دیدار از بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برای اولین بار در ایران حضور داشتند، روز یکشنبه 19 اردیبهشت ماه از مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی دیدن کردند و ضمن بازدید از کتابخانۀ مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی، از نزدیک با فعالیت ها و پروژه های این مرکز آشنا شدند.

 

دبا: دکتر یود الیخ مدیر انتشارات بریل، همراه با موریتس فان دن بوخت، از ویراستاران آن شرکت که برای دیدار از بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برای اولین بار در ایران حضور داشتند، روز یکشنبه 19 اردیبهشت ماه از مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی دیدن کردند و ضمن بازدید از کتابخانۀ مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی، از نزدیک با فعالیت ها و پروژه های این مرکز آشنا شدند.

در این دیدار که با حضور آقای کاظم موسوی بجنوردی- رئیس مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی- دکتر صادق سجادی، دکتر سید جواد طباطبایی، دکتراحمد پاکتچی و اعضاء تیم ویرایش اسلامیکا در تهران، صورت گرفت؛ طرفین بر اهمیت ادامۀ پروژۀ اسلامیکا تأکید مجدد کردند و همچنین برای همکاری های بیشتر از جمله تبادل کتاب توافق کردند.

در این جلسه از طرف موسسه بریل پیشنهاد شد که این موسسه در ترجمه و چاپ پروژه ها و دستاوردهای دیگر مرکز مانند تاریخ جامع ایران همکاری کند و نیز به علت محدودیت های مالی از مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی خواستند که آثار خود را در مجلدات مورد توافق  طرفین تلخیص کنند و برای چاپ و انتشار در اختیار آنها قرار دهد.

از آنجا که آثار اسلامی منتشر شده توسط موسسه بریل قیمت بالایی دارد و از طرفی در ایران مورد استقبال محققین است، مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی پیشنهاد کرد که موسسه بریل همانطور که در برخی کشورها مانند هند و مالزی شعبه دارد در ایران هم شعبه ای دایر کند و آثار خود را در ایران هم به چاپ برساند تا با قیمت کمتری در اختیار علاقمندان و محققان ایرانی قرارگیرد.

لازم به توضیح است که انتشارات بریل یک شرکت نشر کتاب‌های علمی و دانشگاهی در شهر لایدن هلند است. این شرکت در سال ۱۶۸۳ تاسیس شد و از آن زمان کتاب‌های نفیس و مهمی را در زمینه‌های علوم انسانی و تاریخ و ادیان منتشر کرده است.

دانشنامه اسلامیکا  ترجمۀ دائرةالمعارف بزرگ اسلامی، به زبان انگلیسی است.

انتشارات بریل از قدیمی ترین مراکزی است که متون اسلامی را چاپ می کند و تا کنون ترجمهٔ انگلیسی پنج مجلد از دائرةالمعارف بزرگ اسلامی را تحت نظارت ویلفرد مادلونگ و فرهاد دفتری چاپ کرده‌است. به گواهی انتشارات بریل - که سابقه‌ای ۳۰۰ ساله در انتشار کتب و معارف در اروپا دارد- دائرةالمعارف بزرگ اسلامی یکی از جامع‌ترین منابع شناخت اسلام و دنیای مسلمانان است. «یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این دائرةالمعارف توجه به تشیّع و میراث غنی و رنگارنگ آن است که این مرجع را مکمل دیگر دائرةالمعارف‌ها می‌کند.»

 

سایر تصاویر

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: