نشست نشانه شناسی مُد برگزار می شود

1393/3/4 ۱۰:۵۲

نشست نشانه شناسی مُد برگزار می شود

به همت خانه هنرمندان ایران نشست نشانه شناسی مُد با سخنرانی کارشناسان چهارشنبه 7 خرداد ماه برگزار می شود. نظام دیداری دارای ساختار زبانی است که در اصطلاح آنرا زبان دیداری می نامیم. هر ساختار زبانی قادر است مفاهیمی را منتقل کند که همین امر سبب برهم کنشی صورتانه و مفهومانه می گردد.

 

به همت خانه هنرمندان ایران نشست نشانه شناسی مُد با سخنرانی کارشناسان چهارشنبه 7 خرداد ماه برگزار می شود.

نظام دیداری دارای ساختار زبانی است که در اصطلاح آنرا زبان دیداری می نامیم. هر ساختار زبانی قادر است مفاهیمی را منتقل کند که همین امر سبب برهم کنشی صورتانه و مفهومانه می گردد.

ازجمله نظامهای زبانی که هم دارای وجه کلامی و هم دیداری است، مٌد می باشد. مٌد را می توان رفتار یا فرهنگ پوششی دانست که بر اساس آن روابط انسانها با یکدیگر، با محیط پیرامون و با توجه به موقعیتهای اجتماعی ـ فرهنگی تنظیم می گردد.

با توجه به این نگرش، مٌد یکی از قدرتمندترین نظامهای گفتمانی است، چرا که از طریق این گفتمان، هویت و بودش افراد در قالب کارکردهای نشانه ـ معنایی شکل می گیرد. مٌد نه تنها شکل، نحوه و محتوای حضور کنش گران را تنظیم می نماید، بلکه به جایگاه قدرت و ساختارهای ایدئولوژیکی نیز مرتبط است.

در این میان وظیفه نشانه شناسی مد مطالعه و بررسی کارکردهای متفاوت معنایی گفتمان پوششی و نقش آن در تنظیم سازه های هویتی است و از میان همه پرسشهای موجود، یکی از پرسشهای مهمی که نشانه شناسی مٌد باید به آن پاسخ دهد این است که چگونه مٌد سبب ارتقای سطح حضور، فوریت معنایی و بازتعریف جایگاه من و دیگری می گردد.

از این رو خانه هنرمندان ایران نشست نشانه شناسی مُد را با سخنرانی مرتضی بابک معین، احمد پاکنچی، حمیدرضا شعیری برگزار می کند.

این نشست چهارشنبه 7 خرداد ماه از ساعت 16 تا 18 در خانه هنرمندان ایران برپا می شود و حضور علاقه مندان نیز بلامانع است.

خبرگزاری مهر

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: