چاپ تازه کتاب‌های احمد محمود در نمایشگاه کتاب

1393/1/24 ۲۱:۲۲

چاپ تازه کتاب‌های احمد محمود در نمایشگاه کتاب

چاپ تازه رمان‌های «مدار صفردرجه» و «درخت انجیر معابد» از آثار احمد محمود در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

چاپ تازه رمان‌های «مدار صفردرجه» و «درخت انجیر معابد» از آثار احمد محمود در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

صالح رامسری، مدیر انتشارات معین گفت: چاپ دهم رمان «مدار صفردرجه» و چاپ یازدهم رمان «درخت انجیر معابد» در سال 93 به چاپ رسیده و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

او همچنین ادامه داد: چاپ ششم مجموعه داستان «از مسافر تا تبخال»، چاپ دهم رمان «زمین سوخته»، چاپ دهم مجموعه داستان «دیدار» و چاپ هشتم مجموعه داستان «غریبه‌ها و پسرک بومی» هم که در سال 92 چاپ شده‌اند، در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شوند.
احمد اعطا (با نام ادبی احمد محمود) دی‌ماه 1310 به دنیا آمد. او پس از سپری کردن دوران تحصیلات ابتدایی و متوسطه در زادگاهش وارد سیاست شد. احمد محمود پس از کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ بازداشت شد و به علت این‌که با حکومت پهلوی همکاری نکرد و توبه‌نامه هم امضا نکرد، مدت زیادی را در زندان به سر برد.

بسیاری احمد محمود را پیرو مکتب رئالیسم اجتماعی می‌دانند. معروف‌ترین رمانش «همسایه‌ها» نام دارد که در زمره مهم‌ترین آثار ادبیات معاصر ایران شمرده می‌شود. رمان‌ «داستان یک شهر» نیز به نوعی دنباله رمان «همسایه‌ها»ست. محمود در رمان «زمین سوخته» گزارشی را از روز و سال‌های شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران روایت کرده است.

احمد محمود تا پایان عمر به نوشتن مشغول بود. او در اواخر عمر با بیماری تنگی نفس مواجه شد. اول مهرماه ۱۳۸۱ با وخامت حالش در بیمارستان بستری شد و 12 مهرماه همان سال از دنیا رفت. پیکر این نویسنده در امام‌زاده طاهر کرج به خاک سپرده شد.

مجموعه داستان‌های «مول»، «دریا هنوز آرام است»، «بیهودگی»، «زائری زیر باران»، «غریبه‌ها»، «پسرک بومی»، «دیدار» و «قصه آشنا»، و رمان‌های «همسایه‌ها»، «داستان یک شهر»، «زمین سوخته»، «مدار صفردرجه» و «درخت انجیر معابد» از جمله آثار احمد محمود هستند.

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: