آیت الله بیات زنجانی :نیازمند حسن ظن و وحدت هستیم

1393/1/23 ۲۲:۳۸

آیت الله بیات زنجانی :نیازمند حسن ظن و وحدت هستیم

اعضای تشکل اصلاح طلب سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار در دیدار با آیت الله بیات زنجانی و موسوی تبریزی به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند .

آآیت الله بیات زنجانی در دیدار با سازمان دانشجویی حزب اسلامی بیات زنجانی در ادامه با تاکیید بر تاثیر حضور هم زمان و مستمر زنان و مردان ایرانی در عرصه‌های مختلف کشورگفت: اکنون و در شرایط حاضر، زن ایرانی و مرد ایرانی در توسعه و پیشرفت کشور و نیز در امید بوجود آمده در فضای کشور به صورت یکسان نقش داشته و دارند. حال باید دولتمردان از امید به وجود آمده به بهترین نحو استفاده کنند تا ان شاءالله موفقیت حاصل شود.

به گزارش دبا وی به انحصارطلبی و خود محور بینی موجود در برخی جریانات سیاسی اشاره کرد و افزود: نباید گروهی خودشان را مالک همه چیز بدانند؛ همه این مردم در طول بیش از سی سال گذشته برای کشور زحمت کشیده‌اند؛ در جامعه ما بسیاری از خانواده‌ها شهید دادند و متحمل زحمت شدند. بنابراین زن و مرد ایرانی در به ثمر نشستن این انقلاب نقش داشتند؛ اگر آزادی و استقلال در کشور حاکم شده است، حاصل مجاهدت همه مردم است نه یک بخش خاص. کسی هم نمی‌تواند همه چیز را به نام خود و گروه خود ثبت کند.

وی در خصوص اقدام علمای سیستان و بلوچستان در فراهم آوردن مقدمات آزادی مرزبانان خاطرنشان کرد: ما امروز در جامعه نیازمند حسن ظن و وحدت هستیم؛ در جریان گروگان گیری مرزبانان حرف بسیاری از افراد که می‌گفتند ایرانی ایرانی ست، چه شیعه و چه سنی، آشوری، ارمنی و... هیچ فرقی با یکدیگر ندارند ثابت شد، اقوام مختلف، ایرانی بودن خودشان را با هیچ چیز عوض نمی‌کنند. پس چه بسا همین اتفاق اخیر موجب شود تا برخی از بدبینی‌های گذشته از میان برداشته شود. اگر ما به همه همانطور که ادب و اخلاق اقتضا می‌کند توجه کنیم، همه را به عنوان ایرانی دارای حق شهروندی نگاه کنیم و به آن‌ها بها بدهیم، دیگر دشمن نمی‌تواند وحدت ما را از میان بردارد. نتیجه همدلی ما با تمام اقوام این می‌شود که تمام ایرانیان با تمام قدرت در خدمت کشورشان قرار می‌گیرند.

همچنین وی با اشاره به برخوردهای مجلس با وزیر ارشاد به دلیل دیدار با سید محمدخاتمی و برخوردهای این چنینی با وزرای دولت یازدهم گفت: دیدار وزیر ارشاد با آقای خاتمی کار خوبی بود چرا که آقای خاتمی جزو ذخایر ملی ما است؛ دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی، دوران بسیار خوب برای پیشرفت و توسعه کشور بوده است. به هر حال نمایندگان مجلس باید در حرف و سخن خود دقت کنند. اینکه وزیر ارشاد به دیدار ایشان رفته، کار بسیار خوبی است. واقعیت این است که مجموعه رفتار آقایان در دولت موجب شده که فشار‌ها کم شود و امید به باز شدن بیشتر فضا و منطقی شدن رفتار‌ها بیشتر از گذشته شود.

ارتباط فعالین حزبی و دانشجویی با علمای قم مفید است

همچنین آیت الله موسوی تبریزی در دیدار اعضای سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار با اشاره به وضعیت دانشگاه‌ها و تحولی که در جامعه به واسطه ۲۴ خرداد ۹۲ به وجود آمده است گفت:دورادور نمایی از دانشجوبان و جوانان به مراجع و ما می‌رسد و همینطور بر عکس تصویری که دانشجویان و جوانان از مراجع دارند گا‌ها تحت تاثیر تبلیغات سوء قرار می‌گیرد. تداوم ارتباط میان مراجع و رحانیون با دانشگاهیان می‌تواند برای جامعه موثر و مفید باشد. حتی اگر شبهه‌ای هم که ایجاد می‌شود باید به صورت مستقیم با مراجع طرح گردد، بنابراین دیدار با علما و روحانیون قم که مرکز تشیع است کار بسیار خوب و شایسته‌ای است. به هر حال ارتباط فعالین حزبی و دانشجویی با علمای قم مفید است.

وی تقویت احزاب را برای کشور مفید دانست و گفت: در طول تاریخ ایران تنها در دوره آقای خاتمی وضعیت احزاب در کشور به طور نسبی بهبود پیدا کرد در دوره ایشان مقداری بودجه در اختیار احزاب قرار داده شد اما عده‌ای با ایشان برخورد بسیار بدی کردند. همه دیدند که بعد از آقای خاتمی با خانه احزاب چه کردند. هم اکنون هم که بحث ایجاد خانه احزاب مطرح می‌شود عده‌ای چنان برخوردی می‌کنند. الحمد الله در سال جدید دولتی بر سر کار قرار دارد که با عقلانیت می‌خواهد بر کشور حکومت کند.

دبیر کل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد:ان شاء‌الله موقعیتی فراهم شود تا سیاست به معنای واقعی آن در کشور حاکم شود. معنای درست واقعی سیاست تدبیر است. سیاست به معنای ریاست نیست. در ادبیات قدیم ایران سیاست به معنای واقعی آن وجود داشت اینکه سیاست به معنای استفاده از عقلانیت در کشور است..در طول هشت سال گذشته معنای بدی از سیاست در جامعه مورد استفاده قرار می‌گرفت.

وی همچنین افزود: افراط و تفریط آفت زیان آور سیاست است. پس به یک معنا می‌توان گفت اعتدال فرصتی را در اختیار کشور و مردم قرار می‌دهد که ‌نهایت کشور را اصلاح کند.

وی ادامه داد:در طول هشت سال گذشته عده‌ای از فعالین سیاسی ادعا می‌کردند که به جای مردم باید تصمیم بگیرند. این را جوان‌ها خوب فهمیدند. اکنون باید چه کار کرد و خوشبختانه این فهم امسال در میان مردم به وجود آمد که راجع به سرنوشت خود تصمیم بگیرند. اینکه شما جوانان چنین فعالیت می‌کنید نکته خوبی است. واقعیت این است که نمی‌خواهند کشور به سمت توسعه حرکت کند به نوعی خودشان را صاحب انقلاب می‌دانند انقلاب برای همه است. و می خواستند و اکنون هم می‌خواهند به جای مردم تصمیم بگیرند در حالی اینگونه نیست. مردم سال گذشته نشان دادند که برای تعیین سرنوشت خودشان حساس هستند. و نسبت به آینده و وضعیت کشور بی‌تفاوت نمی‌باشند.

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: