برگزاری کنگره بین‌المللی «سبط‌النبی(ع)»

1393/1/23 ۱۲:۰۱

برگزاری کنگره بین‌المللی «سبط‌النبی(ع)»

نخستین کنگره بین‌المللی «سبط‌النبی(ع)» اواخر خرداد سال جاری در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می‌شود.

 

نخستین کنگره بین‌المللی «سبط‌النبی(ع)» اواخر خرداد سال جاری در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می‌شود.

نخستین کنگره بین‌المللی «سبط‌النبی(ع)» به منظور شناخت و آشنایی بیشتر با جنبه‌های مختلف شخصیت والای دومین امام و پیشوای شیعیان، حضرت امام حسن مجتبی(ع) با موضوعات شعر، مقاله و وبلاگ به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع) در اواخر خرداد سال جاری به مدت دو روز در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می‌شود.

مهلت ارسال آثار در سه بخش یادشده این کنگره که در حال حاضر مقدمات برگزاری آن فراهم می‌شود تا 31 اردیبهشت تمدید شده و علاقه‌مندان می‌توانند تا مهلت داده شده، آثار خود را به دبیرخانه کنگره واقع در تهران، بلوار کشاورز، روبروی پارک لاله، شماره 228، مجمع جهانی اهل بیت(ع) ارسال کنند.

بنا به اعلام دبیرخانه مرکزی کنگره بین‌المللی «سبط‌النبی(ع)»، تاکنون بیش از صد اثر در بخش شعر و مقاله ارسال شده و در حال حاضر آمار تعداد وبلاگ‌ها مشخص نیست و در خبرهای بعدی اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر می‌شود.

«امام حسن مجتبی(ع) و ماجرای صلح»، «کرامت»، «شجاعت»، «عبادت»، «مظلومیت»، «حسن خلق» و «فرزندان» از محورهای پیشنهادی در حوزه شعر بوده و «کلیات»، «حیات فردی و اجتماعی امام حسن(ع)»، «اوضاع مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی عصر امام حسن(ع)»، «سادات حسنی»، «اهداف سیره امام حسن(ع)»، «نظریه‌های متخذ از سیره امام حسن(ع)، «ابعاد الگویی و تربیتی در سیره امام حسن(ع)»، «مباحث تطبیقی» و «آسیب‌شناسی» از محورهای بخش مقالات این کنگره است.

گفتنی است که این کنگره با مشارکت مؤسسه فرهنگی مذهبی حضرت قاسم‌بن‌الحسن(ع)، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، دبیرخانه ستاد عالی هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت اجتماعی - فرهنگی شهرداری تهران و با همکاری تعدادی از نهادهای دینی و فرهنگی برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری قرآن ایران

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: