شهردار سنگالي خواستار خواهر خواندگي شهر پيگين با يكي از شهرهاي ايران شد

1393/1/19 ۲۱:۲۷

شهردار سنگالي خواستار خواهر خواندگي شهر پيگين با يكي از شهرهاي ايران شد

"پاپا سانیابای" شهردار شهر پيگين سنگال در ديدار با رايزن فرهنگي كشورمان خواستار انعقاد قرارداد خواهر خواندگي اين شهر با يكي از شهرهاي ايران شد.

"پاپا سانیابای"  شهردار شهر پيگين سنگال در ديدار با رايزن فرهنگي كشورمان خواستار انعقاد قرارداد خواهر خواندگي اين شهر با يكي از شهرهاي ايران شد.

به گزارش دبا به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، "حسن ذاکری" رایزن فرهنگی كشورمان، در سفر به شهر پیگین سنگال با "پاپا سانیابای"  شهردار این شهر ديدار و گفتگو كرد.

در اين ديدار، رایزن فرهنگی كشورمان ضمن قدرداني  از تسهیلات شهرداری برای تآسیس کتابخانه امام خمینی (ره) در پیکین، ابراز امیدواری كرد تا در اولین فرصت سفر شهردار به ايران، انعقاد قرارداد خواهرخواندگی با یکی از شهرهای ايران تنظیم گردد.

پاپا سانيا باي، شهردار پيگين نيز  از کمک های ايران طي دو سال گذشته، در چارچوب سند همکاری منعقد شده مرکز فرهنگی با  این شهرداری تشکر و قدردانی نمود.

وی همچنين  فعالیت های کتابخانه ايران در مرکز فرهنگی شهرداری پیکین را از آثار ماندگار این همکاری مشترک ذکر نمود.

 شهردار پيگين  ابراز تمایل نمود تا با سفر به ایران ضمن بازدید از کشورمان به لحاظ علاقه شخصی نسبت به حفظ قرآن مجید و یادگیری شیوه های جدید حفظ قرآن در کوتاه مدت اقدام نماید.   

همچنين،  رايزن فرهنگي ايران با "پاپا جبریل دیالو"، معاون اجرایی شهردار ديدار و مجموعه ای از کتاب های دینی و اجتماعی به زبان فرانسه برای استفاده در کتابخانه مرکز چند منظوره شهر پیکین به شهرداری اهداء كرد.

گفتني است در خاتمه اين ملاقات مقرر شد برای مسابقات سالجاری حفظ و قرائت قران کریم در تهران یکی از حافظان این شهر با انتخاب شهر داری به نمایندگی از پیگین و سنگال در این مسابقات حضور پیداکند.

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: