عمار حکیم: بیداری اسلامی نباید چارچوب‌های حساسیتی را بر انگیزد

1392/12/20 ۲۰:۳۶

عمار حکیم: بیداری اسلامی نباید چارچوب‌های حساسیتی را بر انگیزد

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: امروز در دوره‌ای به سر می‌بریم که ملت‌های اسلامی در آن با چالش‌هایی مواجه هستند و این مسوولیت اندیشمندان امت اسلامی است که این امت را آگاه کنند.

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: امروز در دوره‌ای به سر می‌بریم که ملت‌های اسلامی در آن با چالش‌هایی مواجه هستند و این مسوولیت اندیشمندان امت اسلامی است که این امت را آگاه کنند.

عمار حکیم در سخنانی در همایش بین‌المللی نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی گفت: آنچه که امروز از بیداری اسلامی گفته می‌شود چیزی است که امام خمینی(ره) آغازگر آن بوده است. امروز در دوره‌ای به سر می‌بریم که ملت‌های اسلامی در آن با چالش‌هایی مواجه هستند و این مسوولیت اندیشمندان امت اسلامی است که این امت را آگاه کنند.

وی تاکید کرد: امروز خطرناک‌ترین چالش‌ها، چالش‌های داخلی است. بعد از آن مسلمانان توانستند حضورشان در جهان تثبیت کنند خطراتی پایه‌های بیداری اسلامی را با تهدید مواجه کرد که مهمترین آن آمادگی نداشتن ملت‌ها برای تعامل با جهانی‌سازی بود که این نیازمند تلاش‌های مضاعفی است تا بتوان طبیعت شرایط معاصر را درک کرد.

وی ادامه داد: استعمارگران امروز در تلاشند تا امت اسلامی را از دستیابی به فناورهای علمی محروم کرده و آنها را به یک مصرف‌کننده تبدیل کنند. تلفیق به دنیای جدید نیازمند داشتن مفاهیم اصیل فرهنگ اسلامی است.

حکیم در بخش دیگری از سخنان خود افزود: بیداری اسلامی باید براساس تجربه باشد و قدرتمندانه وارد و دیدگاه‌ها را مورد بررسی قرار دهد و با عقب‌گرد مواجه نشود. بیداری اسلامی نباید چارچوب‌های حساسیتی را برانگیزد و ما نباید بسته فکر کنیم. باید اندیشه‌های بزرگ را ببینیم و جوانان آگاه امت اسلامی ایران را که پرچم اسلام را در دست دارد باور کنیم. مسوولیت ما مسوولیت سنگینی است و جوامع عربی باید پدیده‌های ظاهری را که به دور از اسلام است مدیریت کند باید دولت مدرن عادل را در جهان ایجاد کرده و چاله‌هایی که در مسیرش وجود دارند پر کنیم. همچنین رهبران نباید سرگرم اختلافات داخلی خود باشند ما نیازمند توکل به خود هستیم.

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: ما باید اندیشه‌های جوانان را باور کنیم و خط اسلام را در پیش بگیریم و از فرصت‌ها استفاده کنیم تا این بیداریها متحول شده تا جایگاه منطقه‌ای‌اش را باز یابد.

وی تاکید کرد: کسی نمی‌تواند بیداری اسلامی را متوقف کند ولی اگر این بیداری نتواند پاسخگوی نیازهای زمانه‌اش باشد خود به خود متوقف می‌شود و ما بر این باوریم که جمعی که گرد آمده می‌تواند از تجربیات استفاده کن.د ما تجربه ایران و رهبری آن را داریم و این الگویی است که می‌توان به آن اقتدا کرد واز چالش‌ها عبور و پیشرفت‌ها را رقم زد و نتایج علمی به صحنه‌ منطقه و بین‌المللی کشاند.

وی افزود: عراق هم از نمونه بیداری اسلامی است که زود هنگام وارد آن شده و روند تغییر در پیش گرفته و توانست حاکمیت خود را به دست آورد و امروز نقش بزرگی در قبال القاعده و تکفیری‌های ایفا کند. امیدواریم انتخابات آتی به گرایش‌های آن کمک کند. همچنین در رابطه با مسئله فلسطین نیز گفت که فلسطین قلب تپنده امت اسلامی است و تصمیمات ما تنها در راستای دستیابی به حقوق مشروع آنها و مبارزه با پروژه‌های رژیم صهیونیستی است.

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: