هم‌اندیشی « پژوهش در صنایع دستی» برپا می‌شود

1392/12/11 ۱۲:۵۳

هم‌اندیشی « پژوهش در صنایع دستی» برپا می‌شود

نخستین هم‌اندیشی «پژوهشِ پژوهش در صنایع دستی» با دبیری بهمن نامورمطلق، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، اسفند سال جاری در خانه هنرمندان برگزار می‌شود. به نقل از معاونت پژوهشی خانه هنرمندان، نخستین هم‌اندیشی «پژوهشٍ پژوهش در صنایع دستی» با محوریت «مبانی و ویژگی‌های پژوهش در صنایع دستی و وضعیت شناسی و آسیب شناسی صنایع دستی» از ساعت 15 تا 20 سه‌شنبه 13 اسفند در سالن استاد امیرخانی خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

 

نخستین هم‌اندیشی «پژوهشِ پژوهش در صنایع دستی» با دبیری بهمن نامورمطلق، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، اسفند سال جاری در خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

به نقل از معاونت پژوهشی خانه هنرمندان، نخستین هم‌اندیشی «پژوهشٍ پژوهش در صنایع دستی» با محوریت «مبانی و ویژگی‌های پژوهش در صنایع دستی و وضعیت شناسی و آسیب شناسی صنایع دستی» از ساعت 15 تا 20 سه‌شنبه 13 اسفند در سالن استاد امیرخانی خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

دبیر این هم‌اندیشی بهمن نامورمطلق، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.  کتاب مجموعه مقالات این هم‌اندیشی نیز از سوی نشر سخن منتشر می‌شود.

این همایش در دو بخش برگزار می‌شود؛ در قسمت نخست مهین سهرابی با موضوع «ماهیت صنایع دستی و الگوی پژوهش مناسب»، ناهید عبدی با موضوع «وضعیت شناسی دانشنامه‌های صنایع دستی ایران» و مهدی کشاورز افشار با موضوع «مساله محوری در پژوهش‌های صنایع دستی» مقالات خود را ارایه می‌کنند.

در بخش دوم هم‌اندیشی نیز بهار مختاریان با موضوع «جایگاه درک نمادها در صنایع دستی»، امید شیوا با موضوع «پژوهش‌های هنر و صنایع دستی در مطالعات تاریخی ایران دوره اسلامی»، میثم یزدی درباره «پژوهش آکادمیک در هنرهای صناعی» و اصغر ایزدی‌جیران نیز درباره مقاله‌ای با نام «گلیم‌ها در عمل» سخنرانی می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایبنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: