جلد هفتم از دانشنامه «فرهنگ مردم ایران» منتشر شد

1402/5/1 ۱۱:۰۸

جلد هفتم از دانشنامه «فرهنگ مردم ایران» منتشر شد

هفتمین جلد از دانشنامۀ «فرهنگ مردم ایران» زیر نظر«کاظم موسوی بجنوردی»، رئیس مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی و ویراستاری علمی محمد جعفری (قنواتی) منتشر شد.

دبا: هفتمین جلد از دانشنامۀ «فرهنگ مردم ایران» زیر نظر«کاظم موسوی بجنوردی»، رئیس مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی و ویراستاری علمی محمد جعفری (قنواتی) منتشر شد.

دانشنامۀ «فرهنگ مردم ایران» یک دانشنامه تخصصی درباره فولکلور و فرهنگ عامه مردم ایران است. این دانشنامه عمده ترین مباحث فرهنگ مادی و معنوی مردم مناطق مختلف ایران را دربرمی گیرد که در 20 کد طبقه بندی شده است.خوراک، پوشاک، بازی و نمایش، هنر و صنایع دستی، موسیقی، ادبیات عامه، طب عامیانه، باورها و اعتقادات، آداب ورسوم، نهادها و موسسات مرتبط با مردم شناسی و فرهنگ عامه، شخصیت ها و صاحب نظران تاثیرگذار در این زمینه، کتابها و متون فولکلوریک برخی از کد های این مجموعه است. فرهنگ مادی و معنوی مردم مناطق مختلف ایران بخش های مختلف این دانشنامه را تشکیل می دهد.

بیش از 120 پژوهشگر و مؤلف ایرانی و خارجی با این دانشنامه همکاری مداوم داشته و تحقیق و تألیف مقالات آن را برعهده دارند. شماری از مؤلفان و پژوهشگران همکار با این دانشنامه در زمرۀ برجسته‌ترین دانشمندان و محققان ایران و جهان هستند و برخی دیگر دانش‌آموختگان جوانی هستند که با گذراندن دوره‌های آموزشی در این بخش به پژوهشگران و مؤلفان حرفه‌ای تبدیل شده‌اند.

جلد هفتم دانشنامۀ «فرهنگ مردم ایران» به حرف های «ف»، «ق» و «ک» اختصاص دارد و دارای 196 مدخل است که با مدخل «فولکلور» شروع می شود و با مدخل «کیقباد» پایان می‌یابد.

این مجلد از دانشنامۀ « فرهنگ مردم ایران» در 758 صفحه در قطع رحلی با شمارگان 1000 نسخه و بهای 850 هزار تومان از سوی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی منتشر شده است.

پژوهش‌گران، دانش‌وران و علاقه‌مندان برای تهیّۀ این کتاب می‌توانند از راه‌های زیر اقدام کنند:

مراجعۀ حضوری به فروشگاهِ انتشارات مرکز به نشانیِ تهران، نیاوران، کاشانک، شمارۀ ۲۱۰

مراجعه به فروشگاه اینترنتی انتشارات مرکز به نشانی store.cgie.org.ir   

تماس با انتشارات مرکز با شمارۀ تلفن ۰۲۱۲۲۲۹۷۶۷۷

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: