پیام تسلیت رئیس مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی درپی درگذشت دکتر آذرتاش آذرنوش

1400/7/15 ۱۳:۲۱

پیام تسلیت رئیس مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی درپی درگذشت دکتر آذرتاش آذرنوش

دکتر آذرتاش آذرنوش عضو شورای عالی و مشاور عالی مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی استاد برجسته و پرآوازه، و چهره ماندگار ادبیات عربی درگذشت.

 

انا لله و انا الیه راجعون

چگونه این خبر دردآور را به اطلاع عموم برسانم که یکی از مشایخ و اصحاب دائرةالمعارف بزرگ اسلامی، شادروان دکتر آذرتاش آدرنوش بعد از سی و پنج سال همکاری مستمر و تألیف و ویرایش صدها مقاله روی بر خاک نهاد و از میان ما پرکشید. تاکنون مشایخ زیادی از شورای عالی علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی به جهان باقی شتافتند و ما را از حضور پربرکت خود محروم ساختند. بزرگانی  مثل ایرج افشار، شرف الدین خراسانی(شرف)، عنایت الله رضا، محمد حسن گنجی، عبدالحسین زرینکوب، عباس زریاب خوئی، احمد تفضلی، جعفر شعار، داریوش شایگان، جواد حدیدی، یحیی ذکاء، مولوی عربشاهی، خانم قمر آریان، خانم بدرالزمان قریب... که ستونی برای مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی(مرکز پژوهش‌های ایرانی و اسلامی) به شمار می رفتند، از دست دادیم و چگونه با فقدانشان این بار سنگین را به سر منزل مقصود برسانیم؟
از خدا تمنا دارم که بیش از این مرا و دیگر همکاران را در کوره آزمایش خود قرار ندهد. به همه اصحاب فرهنگ و همکارانمان در مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی و به خانواده این عزیز از دست رفته تسلیت می گویم.

کاظم موسوی بجنوردی

رئیس مرکز

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: